BERLIN, Niemcy – 2 września 2011 r. – Samsung Electronics podczas rozpoczęcia targów IFA 2011 przedstawił nowe pomysły związane z rozwojem linii telewizorów Smart TV. Zaprezentowano także inne, wyjątkowe produkty, które pojawiły się w ofercie działu Visual Display firmy Samsung.
Już szósty rok z rzędu Samsung utrzymuje swoją niekwestionowaną pozycję lidera w Europie i na świecie, utrzymując pierwsze miejsce na rynku telewizorów – zarówno pod względem liczby sprzedanych produktów, jak i rynkowych udziałów. W pierwszej połowie 2011 r.[1] w Europie udział w rynku telewizorów wyniósł 30,7% Popularność telewizorów 3D Samsung była szczególnie widoczna na europejskim rynku[2]– w pierwszej połowie 2011 r. udział firmy w rynku wyniósł 46,3%.
W ciągu zaledwie pięciu miesięcy od premiery pierwszych w branży inteligentnych telewizorów Smart TV, która miała miejsce na początku kwietnia, Samsung osiągnął kilka imponujących wyników, m.in.:
- 500-procentowy wzrost ilości oferowanych aplikacji – obecnie w sklepie Samsung Apps Store dostępnych jest ich ponad 900.
- Premiera 200 nowych aplikacji w ciągu zaledwie jednego miesiąca; od sierpnia Samsung zaczął wprowadzać na całym świecie po 10 nowych aplikacji dziennie w regionach, w których prowadzona jest sprzedaż telewizorów Smart TV. Samsung zaprezentował dziś również dla europejskich konsumentów aplikacje CNBC, Muzu.TV, HealthClubTV i BodyinBalance. Aplikacje te będą dostępne w wielu językach i uzupełnią katalog już istniejących aplikacji dla telewizorów Smart TV, takich jak BBC iPlayer, LOVEFiLM, maxdom, TF1 czy vod.tvp.pl.
- Liczba pobranych na całym świecie aplikacji dla telewizorów Samsung zbliża się szybko do 10 milionów, podwajając się co trzy miesiące.[3]
- Olbrzymi popyt na treści dostępne w aplikacji Explore 3D zaledwie pięć miesięcy po uruchomieniu usługi; w serwisie Samsung oferującym online filmy 3D na żądanie – pierwszym tego rodzaju w branży – odnotowano już ponad 2 miliony wyświetleń darmowych materiałów na całym świecie, z czego ponad milion w 30 krajach europejskich. W tym miesiącu Samsung udostępni w Explore 3D jeszcze więcej filmów dokumentalnych, teledysków, w tym demonstracyjny materiał 3D - teledysk We Are the World 25 for Haiti oraz zapis koncertu zespołu Black Eyed Peas, a także zapowiedzi filmowych.
W związku z dynamicznym rozwojem branży, wiążącym się z coraz bardziej spersonalizowaną ofertą treści dla telewizorów Smart TV, Samsung wpisuje się w najważniejsze trendy konsumenckie odnoszące się do aplikacji dla telewizorów oraz oglądanych treści. Listę najpopularniejszych aplikacji na świecie zdominowały w szczególności usługi typu wideo na żądanie, takie jak Netflix, YouTube i Vimeo, a także aplikacje informacyjne, takie jak Google Maps i AccuWeather.com. W serwisie Explore 3D europejscy konsumenci najchętniej sięgają po filmy 3D, takie jak np. film dokumentalny IMAX Ultimate Wave Tahiti.
Samsung zapowiedział też zacieśnienie współpracy z serwisem YouTube – najpopularniejsza na świecie platforma wideo włączony do swojej oferty filmy 3D. W tym tygodniu na targach IFA YouTube będzie prezentować filmy trójwymiarowe wyłącznie na telewizorach Samsung Smart TV, w ramach aplikacji YouTube on TV stworzonej specjalnie dla tych telewizorów.
Samsung odświeża linię telewizorów D8000
Telewizor Samsung Smart TV D8000 zapewnił producentowi sukces w tej kategorii. Dziś Samsung przedstawił swój najnowszy produkt: 60D8000 – zapierający dech w piersiach 60-calowy telewizor Smart TV, stworzony według wzornictwa One Design, z ekranem o przekątnej 1,5 m i ramce o grubości zaledwie 1,5 cm. Ten telewizor odznacza się niezwykłym, dynamicznym wzornictwem, które jeszcze bardziej rzuca się w oczy przy oglądaniu filmów w trzech wymiarach. Obok funkcji Samsung Smart Hub, sprzęt został wyposażony we wbudowaną nagrywarkę cyfrową (PVR Ready), która umożliwia użytkownikowi zatrzymanie nadawanego na żywo programu, nagrywanie ulubionych audycji i oglądanie materiałów w dowolnym, wygodnym dla siebie czasie.
Samsung i Microsoft tworzą wspólnie SUR40
Połączenie wiedzy i doświadczenia Samsung w zakresie najwyższej klasy wyświetlaczy oraz opracowanej przez Microsoft technologii PixelSense™ zaowocowało stworzeniem urządzenia Microsoft Surface, które – jak dzisiaj ogłosił Samsung – pojawi się w sprzedaży w listopadzie. Komputer SUR40 z wbudowanym cienkim wyświetlaczem, rozpoznaje palce, dłonie i inne przedmioty położone na ekranie i jest w stanie obsłużyć nawet 50 jednoczesnych dotknięć. SUR40 może być używany w orientacji pionowej lub poziomej, a jego wytrzymała budowa sprawia, że dobrze nadaje się do użytku w miejscach publicznych. Swoje aplikacje i rozwiązania dla SUR40 zapowiedziało wielu dostawców, dzięki czemu komputer ten będzie mógł być wykorzystywany na wiele różnych sposobów. Komercyjne wykorzystanie SUR 40 zapowiedziało już kilka firm:
- Fujifilm będzie używał SUR40 jako cyfrowego kiosku fotograficznego w punktach detalicznych, przy pomocy którego konsumenci będą mogli tworzyć i organizować albumy zdjęć.
- Na francuskich lotniskach Charles de Gaulle i Orly SUR40 będzie dostarczał informacji i rozrywki pasażerom w halach odlotów.
- Firma Dassault Aviation będzie wykorzystywać SUR40 do organizowania wirtualnych wycieczek lotniczych, planowania misji wojskowych, diagnostyki oraz składania pracownikom i klientom raportów na zakończenie lotu.
Samsung na targach IFA 2011
Uczestnicy tegorocznych targów IFA mogą odwiedzić w tym tygodniu stoisko Samsung Electronics, gdzie można obejrzeć urządzenie SUR40 i zajrzeć do strefy Smart TV Experience Zone.
Gdzie: IFA 2011, Messe Berlin, Niemcy
Lokalizacja: Hala 20/101
Kiedy: 2-7 września 2011 r.
[1] Wg raportów za pierwsze półrocze 2011 r. sporządzonych przez instytut badania rynku GfK.
[2] Sprzedaż trójwymiarowych telewizorów w Europie stanowiła 16,2% całego rynku telewizorów.
[3] Wg danych o użytkowaniu Samsung Smart TV/Samsung Apps
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/samsung-przedstawia-nowy-telewizor-smart-tv-i-aplikacje-na-targach-ifa-2011